Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


V extravilánu je patrný mírný nárůst rychlosti, který je způsoben nejen zvyšováním rychlosti vozidel, ale především snížením počtu pomalých vozidel. I přes zvýšení rychlosti totiž došlo ke snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Uvedené změny tedy znamenají zvýšení plynulosti provozu bez zvyšování počtu vozidel překračujících nejvyšší dovolenou rychlost (naopak v roce 2006 došlo ke snížení počtu těchto vozidel o 10%).

V extravilánu je patrný mírný nárůst rychlosti, který je způsoben nejen zvyšováním rychlosti vozidel, ale především snížením počtu pomalých vozidel. I přes zvýšení rychlosti totiž došlo ke snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Uvedené změny tedy znamenají zvýšení plynulosti provozu bez zvyšování počtu vozidel překračujících nejvyšší dovolenou rychlost (naopak v roce 2006 došlo ke snížení počtu těchto vozidel o 10%).

V intravilánu je meziročně hodnota rychlosti setrvalá. Velice výrazné je však snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Opět to potvrzuje zvýšení plynulosti provozu a snížení počtu pomalých vozidel v dopravním proudu.

obrázek:graf 1 vyvoj rychlosti a prekracovani nejvyssi dovolene rychlo

Graf 1: Vývoj rychlostí a překračování nejvyšší dovolené rychlosti v extravilánu a intravilánu v letech 2005 a 2006

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: měření rychlosti, rychlost
Popis: Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu v letech 2005 a 2006.