Anketa: Váš názor na blikající zelenou na semaforu? - výsledky
Jste muž - žena?
Průměrný věk respondenta:
34.7 let
Průměrný počet hodin za volantem za poslední týden:
16.1 hodin
Jaké řidičské oprávnění vlastníte?
Setkal/a jste se někdy se semaforem, na němž se v časovém předstihu před rozsvícením žlutého světla rozblikala zelená?
Kdy je podle Vašeho názoru řidič povinen na křižovatce s blikající zelenou zastavit?
Zelená barva na semaforu znamená:
Přerušovaná zelená barva na semaforu znamená:
Žlutá barva na semaforu znamená:
Červená barva na semaforu znamená:
Jaký vliv by podle Vašeho názoru měla blikající zelená na plynulost dopravy?
Jaký vliv by podle Vašeho názoru měla blikající zelená na bezpečnost dopravy?
Jaký vliv by podle Vašeho názoru měla blikající zelená na komfort dopravy?
Setkal/a jste se někdy na přechodu pro chodce se semaforem, který byl vybavený časovým odpočtem zeleného nebo červeného signálu pro přecházení?
V případě, že je červený signál na přechodu pro chodce doplněn časovým odpočtem, kdy můžete do přechodu vstoupit?
V případě, že se jako chodec blížíte k přechodu, na kterém svítí zelený signál pro přecházení, tak:
Vaše názory
„Reakce: Blikající zelená ano, nebo minimální doba svitu žluté vzhledem k zastavení vozidla.”
23. 4. 2022 - 14:32
„Reakce: Přečetl jsem všechny dosavadní komentáře a osobně si myslím, že nejlepší řešení, z hlediska plynulosti i bezpečnosti provozu, je sjednotit dobu žluté na včech semaforech v ČR (dnes nikdo nevi jestli bude dlouhá, krátká nebo dokonce někdy skoro žádná). Nastavit ho aby i 20t vozidlo dokázalo bezpečně zastavit než padne červená. Pak už nebude problém, aby každý řidič dostal do "oka" svoje tempo. Jestli může ještě projet nebo už musí zastavit, aby neprojel na červenou. A tuto prodlevu kompenzovat odpočtem červené. Dnes když stojím jako desátý v řadě a než jsi všichni uvědomí, že je zelená stojím 20vteřin na místě a nic se neděje...”
21. 2. 2020 - 10:23
„Komentář: Myslím, že v Rakousku semafory s blikající zelenou se osvědčily a fungují poměrně dlouho, ptaly jste se tam na jejich zkušenosti? Podle mě jsou dva měsíce krátká doba na nějaké odpovídající závěry. ”
9. 12. 2019 - 23:08
„Komentář: Dle vyhlášky je kolotočářská zelená porouchaný semafor, takže radši stojím, hlavně na vedlejší silnici:
c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,”
21. 10. 2019 - 07:30
„Reakce: V Rakousku je to zcela běžné a myslím si, že je to bezpečnější, řidič zpomalí a zastaví. Většinou jsou u semaforů přechody. Ale lidi se to musí u nás asi naučit. V Poysdorfu nedaleko hranic to funguje. I v Mistelbachu , tam teď dokonce upravili semafory a k lepšímu.”
20. 10. 2019 - 16:09
„Komentář: Řidiči se nejprve musí na blikající zelenou naučit jezdit. Někteří řidiči již na blikající zelenou zastaví a to nepřispívá k plinulosti dopravy. Někteří řidiči dokonce dupnou na brzdy na blikající zelenou a to je už i ohrožující bezpečnost provozu. Chtělo by to větší informovanost.. ”
19. 10. 2019 - 16:38
„Komentář: Možná více, než semafory s blikající zelenou, se mi líbili semafory s časovým odpočtem. Setkal jsem se s nimi cca před 8 lety v Rumunsku (!), kde podle mě úroveň dopravy je na nižší kvalitě než v ČR, ovšem na časových semaforech, kde každý skvěle viděl své možnosti, ani začátečník nezmatkoval, když se na něj semafor rozblikal. ”
19. 10. 2019 - 12:43
„Komentář: Z mého pohledu je blikající zelená zbytečná. Snad by bylo lepší nechat déle svítit žlutou před červenou. Podle vlastních zkušeností na blikající zelenou nikdo nereaguje. ”
19. 10. 2019 - 02:28
„Komentář: Denně jezdím přes Břeclav, blikající zelená zhoršuje průjezdnost městem. Mnoho řidičů začne u blikající zelené zmatkovat a neví zda má projet či nikoliv. Spousta jich už brzdí na zelenou a přitom lze křižovatkou ještě bezpečně projet. Tento systém může fungovat, ale musí být dostatečná osvěta. Cedule u křižovatky nic nevyřeší, řidiči se soustředí na hustý provoz městem. Mé doporučení je časový odpočet, který ukazuje čas do konce průjezdu nebo čas do konce doby červené. S pozdravem Babisz”
18. 10. 2019 - 16:15
„Reakce: No vlastně možná by stačilo prodloužit dobu trvání oranžového světla a nemusíme si tady vymýšlet blikání. Kdo vidí oranžové světlo, brzdí, pokud je to bezpečné. Tak se páni inženýři zamyslete nad tím, jak tu někdo trefně podotkl, že na silnici může ke křižovatce rychlostí třeba 50 km/h přijíždět nákladní vozidlo s nákladem a v nějaké vzdálenosti, aby to bylo bezpečné, je třeba, aby řidič měl možnost zaznamenat oranžovou a ta musí vydržet svítit tak dlouho, aby řidič tohoto vozidla, pro kterého by již bylo brzdění nouzovým nebo prudkým (to lze snadno vyzkoušet, myslím že většina má podobný práh citlivosti na to, co už je kritické nebo prudké brzdění) mohl bezpečně projet křižovatkou. Každý, kdo jede za ním, má již samozřejmě povinnost před křižovatkou zastavit. Přijíždět ke křižovatce bezdůvodně pomalu s tím, že nevím, jak dlouho svítí zelená, je hloupost, to nepomůže ničemu a už vůbec ne plynulosti dopravy. Zajímavá možnost je časový odpočet, ale tady se dostáváme k vymýšlení cingrlátek (100 lidí = 120 nápadů) místo toho, abychom správně systémově ošetřili základní princip platný obecně pro všechny. Pak se nedivím, že z různých zdrojů zaznívá, jak hrozné je projíždění křižovatky na oranžovou. Zrovna minulý týden jsem jel po Praze a co čert nechtěl, téměř na každém z asi 5 po sobě jdoucích semaforů jsem byl v tak blbé vzdálenosti, že jsem do všech křižovatek vjel na oranžovou. Tak mě můžete pranýřovat. Jan Ackermann”
10. 9. 2019 - 01:08
„Komentář: jízda na oranžovou NENÍ dopravní přestupek. Technicky NENÍ možné neprojet někdy na oranžovou, proto to nemůže být přestupek. Přestupkem je vjetí do křižovatky na červenou. Jiné chování NENÍ přestupek. Oranžové světlo znamená POZOR "pokud je to bezpečné, nevjížděj do křižovatky". Jiný výklad je účelově zavádějící, tedy společensky nebezpečný. Už mě to pomalu přestává bavit. Blikající zelené světlo může být snad přínosem, nevím však v čem. Můj osobní názor je, že to, co ovlivní plynulost a bezpečnost provozu na křižovatkách se světelnou signalizací je doba trvání oranžového světla úměrná reakční době a místně povolené rychlosti (což myslím si že je) a správně nastavené vyklízecí či jak se tomu říká správně časy na křižovatce (což si myslím že je asi také, pouze při odbočování vpravo, kdy řidič kříží přechod pro chodce mi připadá nelogické, že se řidič rozjede, aby následně padla zelená na přechodu a řidiči naskákali pod kola chodci. Pokud by došlo ke sladění zelené pro chodce spolu se zelenou pro vozidla, dojde velmi často k pohodlnému vzájemnému míjení bez sebemenší komplikace. Mohu se samozřejmě mýlit. S pozdravem, Jan Ackermann”
10. 9. 2019 - 00:51
„Komentář: Snad se změna zavede co nejrychleji. Nesnáším ten zmatek na křižovatkách, když svítí zelená a nevíte, jestli nepadne žlutá a nebudete muset prudce brzdit. ”
15. 8. 2019 - 10:36
„Komentář: Zlepší předvídaelnost možnosti zastvení na "stůj" poněvadž interval žluté bývá krátký a někdy řidiče zaskočí rozhodování, zda zastavit nebo nepřijít o náklad a ještě projet.
Zvážit možnost rozeznat takto upravený semafor, aby řidiče, který je již zvyklý na blikaící signál zelené, náhlá žlutá nezaskočila.
Uvítal bych blikání zelené i u panáčků pro přechod, např s dětmi nebo pomalejší chodec by se při blikání zelené na přechod již nevydal.
U kruhového objezdu s více pruhy a pokud řidič neodbočuje hned na prvím výjezdu, umožnit řidiči v levém (vnitřním) jízdním pruhu možnost odbočení vpravo.”
8. 8. 2019 - 13:17
„Reakce: Anketa nezjišťuje, jestli řidiči chápou signál správně. Mohou si totiž oprávněně podle zkušeností ze zahraničí myslet, že na blikající zelenou je možné odbočovat vlevo bez dávání přednosti v jízdě. To můze mít fatální následky.”
7. 7. 2019 - 20:17
„Reakce: Řešení problému vyžaduje ještě více medializace.”
20. 6. 2019 - 09:05
„Komentář: V polském městě Plock jsem jako řidič na křižovatce viděl a zažil reálně fungující semafory s digitálním odpočtem času svícení zeleného a také červeného světla pro řidiče a to bylo úplnně skvělé - takovéto zařízení a nastavení by nejvíce přispělo k bezpečnosti a plynulosti dopravy. Toto by bylo mnohem lepší než blikající zelené světlo. Blikající zelené světlo je však také lepší než současný stav.”
19. 6. 2019 - 20:52
„Reakce: Příklad: při vjezdu do Zlína od Vizovic přijíždíte na velkou křižovatku ze zatáčky. Pokud máte ve vašem směru zelenou, vůbec nevíte jak dlouho už svítí a tedy musíte stejně jet pomalu. Blikající zelená by situaci vyjasnila.”
19. 6. 2019 - 10:41
„Komentář: Rozhodně zavést, mám s tím jen kladné zkušenosti.”
19. 6. 2019 - 10:26
„Reakce: Bylo by dobré zavedení blikající zelené. A pak to záleží na každém řidiči jak se zachová. Sice se kázeň řidičů trochu zlepšila, ale je dále co zlepšovat. ”
19. 6. 2019 - 10:22
„Reakce: Admin: U nás nikde blikající zelená v legislativě zakotvená není.”
14. 6. 2019 - 10:56
„Komentář: Je v ČR v souladu se zákonem blikající zelená viz první anketní otázka? Pokud ano, kde je to upraveno?”
14. 6. 2019 - 09:03
„Reakce: z ankety již teď zcela vyplývá, že by neškodila povinnost dopravního semináře např. před výměnou ŘP (ukončení jeho platnosti), opětovné zákonné školení řidičů všech firemních vozidel, takováto prevence a osvěta novel zákonů, informací o nových trendech bezpečnosti v provozu atd. by jistě byla účinější, než pochybné novinové články ......”
3. 6. 2019 - 09:34
„Komentář: Myslím, že semafor s odpočtem je lepší.”
2. 6. 2019 - 13:39
„Komentář: Když vidím, co se děje na silnicích, tak bych skoro řekl, že jakákoli změna znamená riziko vyšší nehodovosti, ať už ze strany agresivních řidičů nebo svátečních řidičů, kteří před každým semaforem bádají kam mají vlastně jet.”
2. 6. 2019 - 09:18
„Komentář: Jako řidič autobusu jsem všemi deseti PRO zavedení blikající zelené, stejně jako zavedení možnosti odbočení vpravo na červený signál na vybraných křižovatkách, kde by toto bylo bezpečné a zároveň pomohlo plynulosti provozu (samozřejmě s povinností dání přednosti vozidlům jedoucím na zelenou).”
1. 6. 2019 - 17:38
„Komentář: Někde v cizině fungují na přechodech odpočty zelené a červené barvy, což je skvělá věc, aspoň vim zda autu nevbehnu pod kola. Co se týče blikající zelené, taky jsem se s tím setkal, otázka je na českém řidiči zda by respektoval, že už se bude blížit konec možnosti průjezdu a byl by obezretnejsi. Asi ale lepší varianta, než když z ničeho nic blikne oranžová a pak hned červená. Nedej bože jako na polovině semaforech, když blikne na jedné straně oranžová na druhé už bliká zelená aby se zřejmě nezdrzoval provoz, takže když člověk nestihne nebo si nevšimne nebo nemůže bezpečné zastavit na oranžové tak už se proti němu říti auto a troubí z druhého směru co tam sakra dělá. Při tom jsem několikrát viděl toto nesmyslné nastavení semaforu jak pro provoz tak pro chodce. ”
1. 6. 2019 - 16:42
„Komentář: V Rakousku to funguje ”
1. 6. 2019 - 14:35
„Reakce: Více takových anket zpětná vazba funguje nejlépe ”
1. 6. 2019 - 09:08
„Komentář: V Praze je spousty semaforu kde při rychlosti 50km/h není šance zastavit rozjete vozidlo z přechodu zeleného světla na červené. Chtělo by to delší interval. Dále spousty křižovatek zdržují provoz někdy by bylo lepší semafory vypnout. ”
1. 6. 2019 - 09:06
„Komentář: Nekdo by uz mohl sjednotit vyhlasku s realitou a jasne urcit barvu zlutou/oranzovou na semaforech. U posledni otazky sa samozrejme jeste navic rozhlednu, to ze mam na prechodu zelenou neznamena, ze me nikdo nesrazi.”
1. 6. 2019 - 08:51
„Komentář: Když je semafor pro všechny směry (jeden odbočovaci pruh), mohla by v případě, kdy tam není svět. zelená šipka pro odbočení doprava, být nějaká značka, která by umožňovala odbočení doprava (třeba po zastavení vozidla) po dání přednosti vozidlům, která mají zelenou.”
1. 6. 2019 - 08:39
„Komentář: Bylo by dobré zabývat se také doplňkovou zelenou šipkou. V ČR ji má spousta semaforů a na některých zhasíná v okamžiku kdy svítí červená ... A to je bez varování.”
1. 6. 2019 - 08:35
„Komentář: Jsem pro zruseni absolutni prednosti chodcu na prechodu pro chodce. Jako chodci jsme si sami sobe nebezpecny.”
1. 6. 2019 - 08:29
„Komentář: Myslím si, že by u všech semaforů byly lepší a přehlednější odpočty zelené než blikání..
Na bezpečnosti blikání zelené nic nezmění, protože “to přece ještě stihnu” a je jedno, jestli bliká zelená nebo už svítí žlutá - dle osobních zkušeností dnes a denně z křižovatek v Ostravě. Nehledě na to, že se spousta řidičů mylně domnívá, že po rozsvícení červené nastává “vyklízecí čas” a proto projedou i na již svítící žlutou, která už přepíná na červenou (prý se tomu říká “to byla ještě růžová” a za tím následuje tvrzení o vyklízecím čase.. Proto jsem pro dát odpočty na přechody pro chodce i pro řidiče a takéž odpočty na křižovatky. Ono by dost pomohlo, kdyby velká většina křižovatek byla tzv. “chytrá” a to i v případě, kdy je detekováno projíždějící auto na žlutou, kdy “podrží” ostatní směry pod červenou. Taky si nemyslím, že by u nás bylo vhodné odbočovat vpravo na červenou.. A už úplná blbost je při odbočování vlevo dát zelenou chodcům.. Snad vám to v něčem pomůže ;)”
1. 6. 2019 - 07:38
„Komentář: Blikajici zelena je velice silne k dobru, uz dalky vim ze nestihnu a jedu plynuleji, bude to mit vli i na emise- nebude se zbytecne drzet plyn a pak slapnout na brzdu.”
1. 6. 2019 - 06:23
„Komentář: U otázek není rozlišené, jestli se má odpovídat na požadavek zákona, nebo co udělám (má logiku)”
1. 6. 2019 - 02:28
„Komentář: Spis nez blikající zelená je mnohem lepsi odpočet jako na křižovatce u ipaku.”
31. 5. 2019 - 21:53
„Komentář: Doporučil bych odpočet doby svícení nejen semaforu pro chodce. V cizině to zažívám často a je to perfektní.”
31. 5. 2019 - 21:37
„Komentář: blikací zelená je sice fajn a každý vylepšovak bude lepší než klasický semafor. Ale mnohem lepší by byla zelená a červená s vteřinovníkem.”
31. 5. 2019 - 20:52
„Komentář: Řidiči z povolání (sk.D a C) mají za sebou těžký náklad a zastavit i 20 tunové vozidlo když si semafor umane, není často bezpečné, ba ani možné, a bezpečnější je projet takovou křižovatkou na oranžovou (leckdy bohužel i červenou, i když to nikdo neděláme rádi). Řidiči se v sekundě musí rozhodnout zda to zvládnou ubrzdit, nebo je bezpečnější šlápnout na plyn. Toto řešení by bylo vhodné pro větší bezpečnost provozu a plynulost jízdy, která je důležitá především pro vozidla MHD.”
31. 5. 2019 - 20:26
„Komentář: Bojím se, že odpočet zelené pro řidiče bude signálem pro zrychlení, aby stihli projet křižovatku, což neshledávám z hlediska bezpečnosti za přínos. Pokud ovšem bude odpočet zelené pro chodce, bude to fajn.”
31. 5. 2019 - 20:25
„Komentář: Obávám se, že blikající zelené světlo v ČR nebude mít příliš velký význam, mentalita českého člověka je jiná, než lidí se západních zemí. Ale já bych to uvítal. Velmi dobrý způsob, jak upozornit řidiče na brzký konec signálu volno. ”
31. 5. 2019 - 19:54
„Komentář: Zavedením blikající zelené by mohla vzniknout neřešitelná situace. Při blikající zelené pro chodce v okolních zemích totiž chodec nesmí na přechod vstupovat. Pro auta a chodce by tedy platila odlišná pravidla.
U cyklisty by pak platilo při blikající zelené co? Nesměl by vjíždět a mohl by jen dokončit přejíždění, nebo by se jen blížila žlutá? Nebo by to bylo pokaždé jinak, případ od případu?
To je problém, kvůli němuž by bylo vhodnější zvolit jiný přístup.
Stejně jako je na semaforu červená se žlutou, při níž stále platí červená, tedy stůj, by analogicky byla zelená se žlutou, při níž by stále platila zelená, tedy volno. Řidič by ale věděl, že se brzo bude měnit. Funguje to tak již dnes v částech USA.”
31. 5. 2019 - 18:47
„Komentář: proc delate pruzkum na neco, co dobre funguje v jinych zemi evropy i sveta? ”
31. 5. 2019 - 17:52
„Komentář: Máme tu přeci už dost signálů..
Když končí zelená, rozsvítí se zároveň s ní i oranžová. Blikající zelenou máme na "vyklizovacím" semaforu..
Na konkretnich semaforech by se měly upravit prodlevy mezi oranžovou a zelenou na jinem přechodě.. I na přechodech pro chodce..
Raději o vteřinu prodloužit interval, kdy se na jinem semaforu objeví zelena, to zabrani vice nehodam v provozu a naslednym zasekanym centrům velkých měst kvůli banalnim nehodám..
Slušným lidem tohle stačí.
Potom tu jsou ale lidi, kteří za volant nepatří a tyto signály ignorují..
Proto je třeba přemyšlet, jak ochránit slušne lidi (prodloužit prodlevy).. A na pitomce prostě nemyslet.
”
31. 5. 2019 - 17:36
„Komentář: Pokud si dobře vzpomínám, blikající zelenou na přechodech pro chodce mají zavedenou už léta v Polsku.”
31. 5. 2019 - 17:27
„Komentář: Blikající zelená jen zmate řidiče. Stávající systém je vyhovující.
Plynulost dopravy by zvýšil odpočet červené a zelené.”
31. 5. 2019 - 16:20
„Komentář: Ocenil bych rozsorovani semaforu s odpoctem jak u zelene, tak u cervene. To je vec, ktera by vyznamne zrychlila dopravu ve mestech.”
31. 5. 2019 - 15:51
„Komentář: Spise bych uvital odpocet doby cervene i zelene, z hlediska plynulosti provozu a rychlosti je to velmi uzitecne. Zejmena na vytizenejsich krizovatkach.”
31. 5. 2019 - 15:26
„Komentář: Blikající zelená by měla negativní dopad!
Někdo by brzdil a jiný by zrychlil.”
31. 5. 2019 - 14:34
„Komentář: Blikající zelená je vhodná především pro chodce. Auta mají oranžovou. Doufám, že se také dočkáme inteligentních semaforů, které např. Pustí sanitku.”
31. 5. 2019 - 14:21
„Komentář: Blikající zelená za mě super nápad. Jezdím s 30 tunama a vědět že prostě za chvilku bude červená je super věc... Prostě v klidu zpomalite a nejste ve stresu kdy tam ta žlutá padne a stihnu, nestihnu ( zabrzbit rozjetou 30 tunu není prdel) ”
31. 5. 2019 - 14:08
„Komentář: Některé otázky mi přijdou divně položené nebo že se na ně dá odpovědět trochu jinak.
Otázka kdy musí zastavit řidič na semaforu s blikající zalanou bych to bral tak že správně má zastavit jako teď - když se rozsvítí žlutá a zároveň je v dostatečné vzdálenosti, aby mohl bezpečně brzdit. A délka žluté by měla být taková, aby pokryla dobu jízdy od místa od kterého se nedábezpečně zastavit po minutí semaforu/čáry. Jízdu na žlutou nepovažuji za přestupek, protože se dost blbě posuzuje, zda v konkrétní situaci ještě mohl/už nemohl bezpečně zastavit.
Blikající zelená by byla přínosem pro "zodpovědné" řidiče těžších/větších/MHD kteří by měli o něco více času na rozhodnutí, že raději budou míň intenzivněji brzdit (pro komfort cestujících) za cenu, že pojedou až v dalším cyklu. Pro ty méně zodpovědné "rychlé" to bude jen delší čas na to se rozhodnout, že přidají i za cenu překročení rychlosti a neodhadnou to, že jsou až moc daleko na to aby stihli vjet do křižovatky před "stůj" - ale tím defakto poruší povinnost na zastavení na žlutou, protože předtím už měli čas na rozhodnutí, že by měli zastavit.
A s těmi přechody pro chodce s odpočítáváním konce červené - vstoupit můžu až když je zelená (ale nemělo by se stát, že odpočítávání nebude sedět se skutečnými signály). A s tím rozhlédnutí - ano rozhlédnu se a nebudu vstupovat těsně před auto, které třeba z nějakého důvodu zůstalo v křižovatce nebo jelo pomaleji než se počítá ve výpočtech nebo při odbočování vpravo často padne zelená chodců o dost později až už první auto z řady na přechodu, tak mu tam přece nevlezu když na to nemůže zareagovat.
A s tím koncem zelené - dělám to tak, že když překračuju obrubník a ještě je zelená, tak jdu (nrmální chůzí - neběhám), když krok před obrubníkem padne červená tak stojím.
Nářky některých lidí z bulváru, že jsou v půlce přechodu a padne červená a ať to změní, tak bych ignoroval. Samozřejmě, že jsou pomaleji se pohybující lidé (staří, s postižením,...) ti ale většinou tam nevlezou těsně před koncem zelené a když jim to trvá a už k přechodu přijede auto a oni tam kvůli pomalosti ještě jsou, tak existuje snad nějaká tolerance (v zákoně je psáno že se má jezdit tak ať nevznikají škody, úrazy apod...) hodně krát se stalo, že na mou zelenou zůstaly v křižovatce auta nebo odbočující tramvaj - to to jako někdo normální do nich nabourá??
Ale je pravda že tolerance občas chybí - po průjezdu IZS, kdy museli řidiči zastavit v křižovatce, tak jsem byl několikrát svědkem toho, že je pak nenechali uvolnit křižovatku a raději nechali zasekané uprostřed a vytrubovali na ně, místo aby jim dle možností nechali prostor pro vyklizení. Případně i když bylo vozidlo IZS v křižovatce tak bez rozmyslu se po padnutí zelené rozjeli proti tomu vozidlu IZS (nezájem o dění okolo sebe/odhlučnění kabiny od okolí a radio???)”
31. 5. 2019 - 13:34
„Komentář: V zahraničí běžná věc, blikající zelená nebo odpočet času na zelené, určitě by měla pozitivní vliv i u nás”
31. 5. 2019 - 12:55
„Komentář: místo blíkání zeleného semaforu je lepší odpočet. Ať už na červenou nebo zelenou.. Viděno v zahraničí”
31. 5. 2019 - 12:39
„Komentář: Hlavně by to chtělo pořádně seštelovat semafory. Hlavně v Olomouci.”
31. 5. 2019 - 12:14
„Komentář: Dobrý den, já osobně bych byl pro zavedení semaforu s číselným počítadlem jak pro červenou tak pro zelenou barvu. To je podle mě ideální řešení, protože nervózní je řidič, který netuší jak dlouho bude čekat nebo zda stihne tu zelenou. ”
31. 5. 2019 - 11:58
„Komentář: Vyborny napad. V turecku maji hodne semaforu s casovym odpoctem pro ridice a vnimal jsem ze to pro plynulost a bezpecnost dopravy ma vyborny vliv. Kazdy zname ten pocit kdy nas oranzova prekvapi, nasleduje brzdovy pedal, pak zjistuji ze mam prilis vysokou rychlost na bezepcne zastaveni tak presunuji nohu na plyn a semafor projizdim temer na cervenou. Jsem jednounacne pro zavedeni blikajici zelene. Diky”
31. 5. 2019 - 11:49
„Komentář: V poslední otázce uprostřed máte v poslední možnosti místo zelený zelný.”
31. 5. 2019 - 11:24
„Komentář: Bylo by fajn, doplnit odpočet červené pro automobily na semaforech. zrychlilo by to dopravu. ”
31. 5. 2019 - 11:04
„Komentář: Kde se dozvím celkové výsledky průzkumu/ankety?
A jsem jednoznačně pro blikající semafory a odpočty. :)”
31. 5. 2019 - 11:04
„Komentář: Opravit zelný signál na zelený signál ?”
31. 5. 2019 - 10:47
„Reakce: Lepší řešení je rozhodně odpočet, klidně obou barev. Blikající zelená je v podstatě totéž, jako zelená šipka pro odbočení vlevo současně se zelenou, když se v protisměru rozsvítí červená. ”
31. 5. 2019 - 10:44
„Komentář: Anketa se nezobrazuje kompletní, u otázek s oranžovou odpovědí chybí text odpovědi. ”
31. 5. 2019 - 10:38
„Komentář: Myslím, že by stálo za zamyšlení zavedení možnosti kdykoli odbočit vpravo, pokud je to bezpečné, bez ohledu na semafor. V Americe toto funguje a přišlo mi, že to zvyšuje plynulost provozu.
Zavedení časovačů u přechodů, je řešitelné také blikaním. Ve světě jsou k vidění obě varianty. ”
31. 5. 2019 - 10:35
„Komentář: Blikající zelená toho příliš nezlepší, někdo jí bude ignorovat, jiný kvůli ní bude zbytečně brzdit a tím pouze zpomalí provoz - v dopravních špičkách to bude fatální.
Chcete-li zlepšit plynulost dopravy, zaveďte odpočet červené, tak jako je to (zcela zbytečně) na některých přechodech pro chodce. Řidiči si včas dopředu zařadí a kolona se rozjede více souběžně.”
31. 5. 2019 - 10:34
„Komentář: Nez blikajici zelena pro vozidla, bych snizil pocet semaforu na krizovatkach, ktera je vyslovene nepotrebuji. Auta rychleji opusti dane misto. Druha vec, na misto blikajici zelene, je dle meho lepsi mit odpocet casu jako u prechodu pro chodce.”
31. 5. 2019 - 10:31
„Komentář: V ČR je taková nevychovanost, že tady blikací zelená nepomůže. Lidi jezdí i na červenou. Vidím to dnes a denně. Blikací zelenou jsem zažil v Rakousku a mé odpovědi jsou jen domněnky. Zde o tom nikdy nikdo ani slůvkem nezmínil :(”
31. 5. 2019 - 10:23
„Komentář: Semafory jsou v dnešním provozu v pořádku, co jedině, tak řešit semafory na přejezdech, tam by nějaké světlo signalizující následné rozblikání červených světel pomohlo.
Příklad: Rozjetý autobus v Prg jede 40 k přejezdu a najednou začnou na přejezdu blikat červená světla. On nebude brzdit, je plnej lidí, kteří stojí a čtou si z mobilu. Kdyby zabrzdil, bude mít úraz někdo z cestujících.
Děkuji.
S pozdravem,
Lajner”
31. 5. 2019 - 10:19
„Reakce: tady vidite ze spousta lidi nema zakladni znalosti jak vubec semafor funguje.”
31. 5. 2019 - 10:17
„Komentář: Stačí dodržovat současný systém ne vymyslet ulitby pro ty co to nedávají - bude jen víc prostoru k nebezpečným manévrum ”
31. 5. 2019 - 10:14
„Komentář: Bohuzel na ceskych silnicich blikajici zelena moc nezmeni. Slusni ridici zastavi driv nez naskoci oranzova a ridici kteri si s pravidli nelamou hlavu budou stejne projizdet i tu cervenou. V Cesku jsou ridici velmi bezohledni. Co by snad pomohlo je kamera na kazdem sloupu a pokuty ”
31. 5. 2019 - 10:13
„Komentář: Vzhledem k plánovanému testu blikající zelené v Břeclavi by bylo vhodné, aby nejdříve město docílilo slibované zelené vlny, která ve městě nefunguje. Běžné řidiči zastavují na 2, 3 semaforech z 5. Při tomto stylu provozu nebude dle mého skromného názoru výsledek zkoušky blikající zelené zcela průkazný.”
31. 5. 2019 - 10:12
„Reakce: Blikající zelená je k ničemu!
Porotože když 47 procent lidí neví co znamená siglán žlutá!!!! tak by to těžko pochopili!!!”
30. 5. 2019 - 13:01
„Komentář: Blikající zelená je k ničemu!”
30. 5. 2019 - 12:56
„Reakce: Zajímavé by bylo doplnit správné odpovědi - pokud vůbec existují, protože si myslím, že v rámci předpisů bylo i několik odpovědí, což ale nešlo vyplnit. Jiný pohled by mohl být z pohledu bezpečnosti - třeba rozhlédnout se můžu, i když má zelenou atp.”
27. 5. 2019 - 11:13
„Komentář: Mám zásadní připomínku - tahle "novinka" je již cca 20 let překonána. U (ideálně každého) signálu červené i zelené má být časový údaj v sekundách jak dlouho ještě bude. Zajeďte se podívat třeba do Burgasu - velmi to zpříjemňuje řízení i v hustém provozu, protože řidič dostává relevantní podklad pro své chování. Abych viděl blikání, musel bych signál sledovat delší dobu, kdy se ale mám věnovat řízení. Proto, prosím, přeskočme blikání a dejme rovnou odpočítávání. Děkuji”
27. 5. 2019 - 11:10