Do informací o bezpečnosti dopravy patří tematicky široká oblast zabývající se nejen úrovní bezpečnosti silničního provozu, ale také opatřeními, ke snižování dopravních nehod nebo jejich následků. Mezi další témata patří nepřímé ukazatele bezpečnosti, a to především poutání osob ve vozidle, telefonování řidičů za jízdy a používání bezpečnostních přileb (jak cyklisty, tak motocyklisty), rychlost vozidel, překračování dovolené rychlosti... Patří sem současně informace týkajíc se dopravního značení, autonomních vozidel apod.
Ztráty z dopravních nehod jsou jedním ze základních ukazatelů pro posuzování ekonomické efektivnosti dopravních staveb pozemních komunikaci. Finanční vyjádření poskytuje přehled, kolik dopravní nehody stát a společnost stojí. V této kapitole jsou však uvedeny nejen výpočty celospolečenských nákladů, ale také informace o dopravních nehodách, hloubkové analýze dopravních nehod a návaznosti nehod na opatření prováděná v souladu s Národní strategii bezpečnosti silničního provozu 2011-2020 (NSBSP).
Do bezpečné dopravní infrastruktury je nutné zahrnout celý její životní cyklus, tedy od plánování, přes výstavbu, běžný provoz, údržbu, až po řešení případných dopravních nehod. Nejčastěji používanými nástroji ke zvýšení bezpečnosti na PK jsou speciální bezpečnostní inspekce a bezpečnostní audity, dále hodnocení vlivů plánovaných PK, identifikace a analýza rizikových lokalit atp. Na otázky týkající se bezpečnosti nám mohou odpovědět multifaktorové analýzy dopravní nehodovosti či zpracování dopravních konfliktů.
Spolupůsobení lidského činitele hraje důležitou roli při vzniku a následcích dopravních nehod. Kritickou skupinou jsou především mladí řidiči a senioři. Nejen jejich chování ovlivňuje bezpečnost na pozemních komunikacích. K ovlivnění chování je důležitá prevence, kampaně a případné rehabilitace. Do této kapitoly patří informace o bodovém systému a vybodovaných řidičích, a jejich postojích k bezpečnému chování v dopravě. Patří sem však také informace o první pomoci, kurzy jsou povinni projít všichni žadatelé o řidičské oprávnění.
Také technický stav vozidla hraje roli v otázce vzniku, ale především následků dopravních nehod. Důležitá je však nejen aktivní bezpečnost vozidla (protiblokovací, protiskluzové systému, nebo elektronické stabilizační systémy, ale také pasivní bezpečnost – a to zádržné systémy (jako jsou pásy, dětské sedačky), hlavové opěrky, současně s dalšími, např. eCall systémy. V poslední době je také řešenou problematikou oblast automatických, nebo také autonomních vozidel, s čímž je spojeno množství otázek.
Tato část neobsahuje nejnovější zákony a vyhlášky, ale informace spojené s legislativou. Tedy informace o dopravním značení, ale i o autonomních vozidlech z hlediska legislativy, nebo spojení legislativy a dopravní výchovy. Také sem spadá problematika hodnocení komunikací, bodový systém, dozor nad dodržováním silničních pravidel, opatření ke zvýšení bezpečnosti či další aktivity, které jsou však ve spojení s legislativou. Jsou zde také uvedené informace týkající se dopravního značení v návaznosti na nové vyhlášky.