Železniční přejezdy - z hlediska pozemní komunikace
Jedná se srážky s nižším výskytem, ale mimořádně vysokým rizikem - asi 30x vyšším než při srážce jedoucích motorových vozidel. Průměrně 15 ze 100 nehod tohoto typu končí smrtí.
Jedná se srážky s nižším výskytem, ale mimořádně vysokým rizikem - asi 30x vyšším než při srážce jedoucích motorových vozidel. Průměrně 15 ze 100 nehod tohoto typu končí smrtí.
Počet usmrcených i počet nehod tohoto typu je (s určitými výkyvy) poměrně stabilní.
![obrázek:graf 1 usmrceni pri srazce s vlakem](https://www.czrso.cz/image_jpg/graf-1-usmrceni-pri-srazce-s-vlakem.jpg)
Graf 2: Nehody - srážky s vlakem
Většina těchto nehod se odehrává na zabezpečených přejezdech. Zabezpečeným přejezdem se rozumí přejezd vybavený signalizačním zařízením nebo závorami, případně obojím. Nezabezpečeným přejezdem se rozumí přejezd vybavený pouze výstražným křížem. V ČR existuje celkem více než 8000 železničních přejezdů. Z toho 5000 je vybaveno pouze výstražným křížem, 1900 signalizačním zařízením, 500 závorami a 800 signalizačním zařízením i závorami.
![obrázek:graf 3 nehody na zeleznicnim prejezdu](https://www.czrso.cz/image_jpg/graf-3-nehody-na-zeleznicnim-prejezdu.jpg)
Graf 3: Nehody na železničním přejezdu
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: nehodovost, bezpečnost provozu, přejezd železniční, přejezd zabezpečený, přejezd nezabezpečený
Popis: Vývoj nehodovosti na železničních přejezdech v ČR.