Vliv rychlosti na množství a závažnost nehod
Největší množství usmrcených osob připadá na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí jízdy. V roce 2004 to bylo celkem 461 osob, tj. cca 42 % z následků nehod. Na počtu nehod se podílí cca 17 %. Nejtragičtější příčinou nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (např. v zatáčce). Zmíněné hodnoty se každým rokem viditelně zvyšují.
Největší množství usmrcených osob připadá na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí jízdy. V roce 2004 to bylo celkem 461 osob, tj. cca 42 % z následků nehod. Na počtu nehod se podílí cca 17 %. Nejtragičtější příčinou nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (např. v zatáčce). Zmíněné hodnoty se každým rokem viditelně zvyšují.
Při porovnání nehod podle jejich závažnosti se používá ukazatel počtu usmrcených osob na 1000 nehod. Čím je hodnota vyšší, tím je vyšší i závažnost nehod. I při tomto hodnocení je na prvním místě nepřiměřená rychlost jízdy (15,4 usmrcené osoby na 1000 nehod).
U nehod zaviněných nepřiměřenou rychlostí jízdy je také nejvyšší průměrná výše škody na 1 nehodu (cca 70 000 Kč).
Zdroj: Přehled o nehodovosti na pozemních komunikacích v České republice za rok 2004 (Ředitelství služby dopravní policie policejního prezidia České republiky, Praha 2005)
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: automobil, bezpečnost dopravy, data nehodovosti, dopravní nehodovost, rychlost nepřiměřená
Popis: Článek se zabývá vlivem rychlostí na množství a závažnost dopravních nehod.