Specifická problematika bezpečnosti - Osobní automobily + dodávkové vozy

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Rizikovost provozu osobních automobilů vyplývá z poměru počtu usmrcených na příslušný dopravní výkon - v roce 2005 dosáhla v ČR 18,2 usmrcených na mld. vozokm, což je asi 24x méně než pro motocykly a mopedy, ale na druhé straně je to více než pro autobusy. Podobné výsledky uvádějí i zahraniční studie.

Rizikovost provozu osobních automobilů vyplývá z poměru počtu usmrcených na příslušný dopravní výkon - v roce 2005 dosáhla v ČR 18,2 usmrcených na mld. vozokm, což je asi 24x méně než pro motocykly a mopedy, ale na druhé straně je to více než pro autobusy. Podobné výsledky uvádějí i zahraniční studie.

Například podle studie švédského VTI z roku 1994 je rizikovost řidičů osobních automobilů 3x vyšší než pro řidiče autobusů a u cestujících osobních automobilů dokonce 9x vyšší než pro cestující autobusů.

Z rozdělení usmrcených osob podle věku vyplývá, že největší podíl usmrcených osob v osobních automobilech je mezi 25 - 64 lety.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: nehodovost, riziko, automobil osobní
Popis: Míra rizika osobních automobilů.