Soudy

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Administrativní náklady na soudní řízení vycházejí z předpokladu, že k soudnímu řízení pro trestné činy v dopravě (v 99 % se jedná o ublížení na zdraví) dochází průměrně ve 20 % z počtu nehod s osobními škodami, což odpovídá zhruba stejnému podílu nehod s následkem usmrcení nebo těžkého zranění, pro které jsou náklady vyčísleny(v roce 2003 se jednalo o 6.093 nehod). U lehkých zranění se proto s těmito náklady nepočítá.


Administrativní náklady na soudní řízení vycházejí z předpokladu, že k soudnímu řízení pro trestné činy v dopravě (v 99 % se jedná o ublížení na zdraví) dochází průměrně ve 20 % z počtu nehod s osobními škodami, což odpovídá zhruba stejnému podílu nehod s následkem usmrcení nebo těžkého zranění, pro které jsou náklady vyčísleny(v roce 2003 se jednalo o 6.093 nehod). U lehkých zranění se proto s těmito náklady nepočítá.

Do propočtu jsou zahrnuty průměrné mzdové náklady pracovníků soudů, kteří se na soudních projednáních podílejí a průměrný počet hodin jejich účasti na případu. K takto vypočítaným mzdovým nákladům je připočtena režie soudů (nepřímé náklady), která v roce 2003 činila 80 % ze mzdových prostředků.

Na jedno soudní řízení připadá průměrně 3 - 5 svědků a alespoň jeden soudní znalec. U svědků vzniká nárok na úhradu čisté ušlé mzdy a cestovné, které však požaduje v průměru pouze 1 svědek na 1 případ.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: ztráty celospolečenské, ztráty z nehodovosti
Popis: Postup pro výpočet administrativních nákladů soudů.