Sledování nepřímých ukazatelů bezpečnosti dopravy
Sledování nepřímých ukazatelů bezpečnosti dopravy v letošním roce navazuje na projekt „Česká observatoř bezpečnosti silničního provozu“ z let 2004-2009.
Sledování nepřímých ukazatelů bezpečnosti dopravy v letošním roce navazuje na projekt „Česká observatoř bezpečnosti silničního provozu“ z let 2004-2009. Cílem projektu „Česká observatoř bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích“ (dále jen Senzor), který probíhá v letech 2012-2013, je pokračovat ve sběru a vyhodnocování dat z důvodu udržení aktuálnosti a rozšíření již existující rozsáhlé databáze informací a dat o bezpečnosti silničního provozu, využitelné pro rozhodování o opatřeních ke zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích v ČR na všech úrovních státní správy a samosprávy. Dále tyto data umožňují stanovovat cíle národních i regionálních strategií práce s bezpečností silničního provozu.
Co jsou nepřímé ukazatele bezpečnosti dopravy?
Sledované ukazatele NUB
- rychlost
- denní svícení
- časové odstupy vozidel
- užívání mobilních zařízení za jízdy
- ochranné přilby u cyklistů
- bezpečnostní pásy / dětské sedačky
Základní síť referenčních bodů pro sledování NUB
- silnice v extravilánu
- silnice I. třídy - 2x v každém kraji, celkem 26x v ČR
- silnice II. třídy - 2x v každém kraji, celkem 26x v ČR
- silnice v intravilánu
- silnice ve městech různé velikosti (3x v každém kraji, celkem 39x v ČR)
Stanovené podmínky pro sledování nepřímých ukazatelů bezpečnosti
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: sledování, nepřímých, ukazatelů, bezpečnosti, dopravy
Popis: Sledování nepřímých ukazatelů bezpečnosti dopravy