Případová studie vlivu stáří vozidel na zranění cestujících

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Vývoj v oblasti automobilového průmyslu směřuje k zajištění vyšší bezpečnosti provozu vozidel na pozemních komunikacích. Milníkem v této oblasti v Evropě bylo zavedení homologačních nárazových testů nových vozidel Euro NCAP v roce 1997 a jejich hodnocení pomocí počtu hvězdiček.


Článek poukazuje na pokroky v automobilovém průmyslu a rozdíly v konstrukci a vybavenosti starých a nových vozidel. Při dopravní nehodě představuje struktura karoserie vozidla důležitou součást pasivní bezpečnosti, která má zásadní vliv na bezpečnost posádky ve vozidle.  K porovnání tuhostí karoserie a vybavení zádržnými systémy starých a nových vozidel, jsou využity případové studie z reálných dopravních nehod. Studie rovněž porovnává závažnost zranění posádky v souvislosti se stářím vozidel.

Více v časopise Soudní inženýrství, 2019, roč. 30, č. 1, s. 2-8. ISSN 1211-443X.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: vozdilo, zranění
Popis: Vliv stáří vozidel na zranění cestujících