Přechody pro chodce - z hlediska pozemní komunikace
V těchto nehodách se jedná o srážky s chodcem na jakékoliv komunikaci, i když je zřejmé, že v převážné většině jsou to srážky na přechodech pro chodce. V bilanci obětí při těchto srážkách nemusí být sice zastoupeni pouze chodci, ale je to dosti málo pravděpodobné. Počet nehod tohoto typu a počet usmrcených v posledních letech klesá. Riziko usmrcení při této nehodě je asi 10x vyšší než při srážce jedoucích motorových vozidel.
V těchto nehodách se jedná o srážky s chodcem na jakékoliv komunikaci, i když je zřejmé, že v převážné většině jsou to srážky na přechodech pro chodce. V bilanci obětí při těchto srážkách nemusí být sice zastoupeni pouze chodci, ale je to dosti málo pravděpodobné. Počet nehod tohoto typu a počet usmrcených v posledních letech klesá. Riziko usmrcení při této nehodě je asi 10x vyšší než při srážce jedoucích motorových vozidel.
Graf 3: Nehody na přechodu a v blízkosti přechodu pro chodce
Zde se jedná pouze o nehody na přechodech a v jejich blízkosti. Jejich počet začíná klesat teprve v posledních 3 - 4 letech.
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: nehodovost, bezpečnost provozu, chodec, přechod pro chodce
Popis: Vývoj nehodovosti na přechodu a v blízkosti přechodu pro chodce v ČR.