Postoje českých účastníků silničního provozu k problematice rychlosti v mezinárodním kontextu

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Rychlost jízdy je klíčovým faktorem nehodovosti i následků dopravních nehod. I malá změna rychlosti může mít fatální vliv na bezpečnost, což dokazují i četné studie [1,2,3]. Zvýšení průměrné rychlosti o 1 km/h vede ke zvýšení počtu závažných nehod o 2 % na silnicích s limitem 120 km/h a o asi 3 % na silnicích s limitem 50 km/h. [1,]. Podle dat Policejního prezidia se v ČR v letech 2010 - 2017 podílela rychlost na 18 % všech nehod a na 28 % nehod se zraněním. Z toho je zřetelně patrná i nadprůměrná závažnost těchto nehod a nebezpečnost faktoru „nepřiměřená rychlost“ (početně méně než pětina nehod, na které však připadá téměř 40 % usmrcených!).

 


Celý článek je uveden v Silniční obzoru 2018/4, ISSN 0322-7154.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

  • 8. 11. 2018, 11:02, Autor komentáře: David Hor registrovaný uživatel

    re
    Ono to ale ne vzdy znamena moc rychla jiozda treba tu http://www.dopravniznaceni.com/Prilis-pomala-jizda-ma-byt-taky-pokutovana-b1110.htm popisuji kdy je pokutovana jizda pomala a proc

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: silniční provoz, esra, rychlost, nehodovost
Popis: Výsledky mezinárodního průzkumu ESRA