Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu
V extravilánu je patrný mírný nárůst rychlosti, který je způsoben nejen zvyšováním rychlosti vozidel, ale především snížením počtu pomalých vozidel. I přes zvýšení rychlosti totiž došlo ke snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Uvedené změny tedy znamenají zvýšení plynulosti provozu bez zvyšování počtu vozidel překračujících nejvyšší dovolenou rychlost (naopak v roce 2006 došlo ke snížení počtu těchto vozidel o 10%).
V extravilánu je patrný mírný nárůst rychlosti, který je způsoben nejen zvyšováním rychlosti vozidel, ale především snížením počtu pomalých vozidel. I přes zvýšení rychlosti totiž došlo ke snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Uvedené změny tedy znamenají zvýšení plynulosti provozu bez zvyšování počtu vozidel překračujících nejvyšší dovolenou rychlost (naopak v roce 2006 došlo ke snížení počtu těchto vozidel o 10%).
V intravilánu je meziročně hodnota rychlosti setrvalá. Velice výrazné je však snížení míry překračování nejvyšší dovolené rychlosti. Opět to potvrzuje zvýšení plynulosti provozu a snížení počtu pomalých vozidel v dopravním proudu.
Graf 1: Vývoj rychlostí a překračování nejvyšší dovolené rychlosti v extravilánu a intravilánu v letech 2005 a 2006
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: měření rychlosti, rychlost
Popis: Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu v letech 2005 a 2006.