Policie
Náklady spojené s vyšetřováním a zpracováním dopravních nehod příslušníky nehodové služby dopravní policie jsou vyčísleny na základě střední spotřeby času na 1 nehodu, s rozdělením na nehody s usmrcením, těžkým a lehkým zraněním a nehody pouze s hmotnou škodou. Vyšetření na místě nehody provádějí zpravidla dva policisté, další zpracování včetně dodatečných výslechů svědků policista jeden.
Náklady spojené s vyšetřováním a zpracováním dopravních nehod příslušníky nehodové služby dopravní policie jsou vyčísleny na základě střední spotřeby času na 1 nehodu, s rozdělením na nehody s usmrcením, těžkým a lehkým zraněním a nehody pouze s hmotnou škodou. Vyšetření na místě nehody provádějí zpravidla dva policisté, další zpracování včetně dodatečných výslechů svědků policista jeden.
Vzhledem k tomu, že došlo k podstatné obměně vozového parku Policie ČR a tím i vozidel nehodových oddělení jednotlivých dopravních inspektorátů, byly zjištěny průměrné náklady na používaná vozidla k výjezdům k dopravním nehodám a průměrná ujetá vzdálenost k jedné nehodě.
Pro výpočet nákladů na nehody s usmrcením je v 80% případů nutné provést soudní pitvu, jejíž cena kolísá podle rozsahu doplňujících laboratorních vyšetření. Náklady jsou kombinací částek určených Zákonem o znalcích a tlumočnících, hodinovou mzdou a náklady na spotřebu materiálů a provozní režii.
Pro výpočet nákladů na znalecké posudky jsou vzaty průměrné ceny na:
- nehody s usmrcením v 90 % případů
- nehody s těžkým zraněním v 50 % případů
- nehody s lehkým zraněním v 5 % případů
- nehody jen s hmotnou škodou v 5 % případů
Náhrady za tlumočné jsou u nehod v 10 % případů.
Svědečné je požadováno jen výjimečně a je proto pro ocenění nepodstatné.
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: ztráty celospolečenské, ztráty z nehodovosti
Popis: Náklady na vyšetřovní dopravních nehod.