Odstupy vozidel
Článek se zabývá výsledky ze sledování odstupů vozidel na silnicích I. a II. třídy a na dálnicích v roce 2005. Až třetina vozidel nedodržela bezpečný odstup, tedy 2 sekundy.
V Tab. 1 je uvedena celková sumarizace podílu sledovaných vozidel nedodržujících vzájemný bezpečný odstup (tzn. vzájemná vzdálenost vozidel je menší nebo rovna 2 sekundám) z měření uskutečňovaných na silnicích I. třídy v extravilánu, intravilánu a na dálnicích. V tabulce je vyjádřen i procentuální podíl osamocených vozidel (tzn. časový odstup vozidel mezi sebou vyšší než 20 sekund). V intravilánu na silnicích I. třídy je zaznamenán největší podíl vozidel nedodržujících vzájemný bezpečný odstup. Alarmující skutečností je, že na dálnici dochází k téměř stejnému podílu vozidel nedodržujících vzájemný bezpečný odstup, což má při nejvyšší dovolené rychlosti 130 km/h a skutečné průměrné rychlosti vozidel dosahované na tomto typu komunikace negativní vliv na bezpečnost.
Kategorie pozemní komunikace | Počet měření | Sledováno vozidel | Podíl osamocených vozidel | Podíl vozidel nedodržujících bezpečný odstup |
---|---|---|---|---|
silnice I. třídy - extravilán | 6 | 31.119 | 20,17% | 30,64% |
silnice I. třídy - intravilán | 8 | 39.708 | 20,95% | 36,59% |
dálnice | 12 | 177.930 | 9,78% | 33,05% |
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: automobil, bezpečnost dopravy
Popis: Článek se zabývá výsledky ze sledování odstupů vozidel na silnicích I. a II. třídy a na dálnicích v roce 2005. Až třetina vozidel nedodržela bezpečný odstup,…