Očekávaná Metodika prvotního hodnocení záměru stavby pozemní komunikace je zde!
Evropská směrnice 2008/96/ES zavedla nástroj RSIA (road safety impact assessment), který používá variantní analýzu dopadů nových pozemních komunikací nebo významných změn stávajících komunikací na bezpečnost ovlivněné silniční sítě, s cílem vybrat takovou variantu, která bude z hlediska bezpečnosti optimální.
Zákon č. 178/2022 Sb. zavádí nový proces „prvotní hodnocení záměru“, který by měl používat variantní analýzu dopadů nových pozemních komunikací nebo významných změn stávajících komunikací na bezpečnost ovlivněné silniční sítě, s cílem vybrat takovou variantu, která bude z hlediska bezpečnosti optimální. Ale jak jej v praxi provádět?
Na tuto otázku odpovídá čerstvě schválená metodika autorů Jiřího Ambrose, Pavla Havránka, Evy Jelínkové a Evy Kšicové. Metodika představuje možný postup prvotního hodnocení záměru stavby pozemní komunikace, s využitím online výpočetní aplikace Obchvaty.
Pokud bude investor či správce pozemní komunikace postupovat podle uvedeného návodu, budou výsledky hodnocení naplňovat požadavky Zákona. Metodika ke stažení je zde.
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova:
Popis: Očekávaná Metodika prvotního hodnocení záměru stavby pozemní komunikace je zde!