Mezinárodní srovnání - Těžká vozidla (nákladní vozidla a autobusy)
Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 11 - 27 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005 (u Velké Británie dokonce 1,4). ČR má nyní hodnotu 5,5 usmrcených na 1 mld. vozokm, srovnatelnou s těmito státy i se Slovinskem (v roce 1980 to bylo 12,3 usmrcených na 1 mld. vozokm).
Graf 1: Vývoj míry rizika - počet usmrcených na 1 mld. vozokm pro těžká vozidla (nákladní automobily a autobusy) (1970 - 2005)
Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 11 - 27 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005 (u Velké Británie dokonce 1,4). ČR má nyní hodnotu 5,5 usmrcených na 1 mld. vozokm, srovnatelnou s těmito státy i se Slovinskem (v roce 1980 to bylo 12,3 usmrcených na 1 mld. vozokm).
Graf 2: Podíl usmrcených v % v těžkých vozidlech (nákladních automobilech a autobusech) z celkového počtu usmrcených (2005)
V ČR je podíl usmrcených v těžkých vozidlech (z celkového počtu) 5,4 %, což je asi průměrná hodnota vzhledem k dalším zemím. Nejnižší podíl je ve Francii (3,8 %), nejvyšší v Portugalsku (15,7 %).
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova:
Popis: Mezinárodní srovnání - Těžká vozidla (nákladní vozidla a autobusy)