Mezinárodní srovnání - Osobní automobily + dodávkové vozy
Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 19 - 28 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005. Některé státy, mezi nimi ČR, mají však hodnoty stále značně vyšší (ČR - 18,2 usmrcených na 1 mld. vozokm). Avšak i ve srovnání se Slovinskem, které rovněž v posledních letech zaznamenalo značný pokles rizika, jsou hodnoty u nás stále příliš vysoké.
Graf 1: Vývoj míry rizika - počet usmrcených na 1 mld. vozokm pro osobní automobily a dodávkové vozy (1970 - 2005)
Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 19 - 28 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005. Některé státy, mezi nimi ČR, mají však hodnoty stále značně vyšší (ČR - 18,2 usmrcených na 1 mld. vozokm). Avšak i ve srovnání se Slovinskem, které rovněž v posledních letech zaznamenalo značný pokles rizika, jsou hodnoty u nás stále příliš vysoké.
Graf 2: Podíl usmrcených v % v osobních automobilech a dodávkových vozech z celkového počtu usmrcených (2005)
V ČR je podíl usmrcených v osobních automobilech a dodávkových vozech (z celkového počtu) 52,8 %, což je asi průměrná hodnota vzhledem k dalším zemím. Nejnižší podíl je v Portugalsku (39,7 %) a ve Švýcarsku (43,5 %), nejvyšší ve Švédsku (61,6 %) a ve Finsku (60,9 %).
Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
Klíčová slova: nehodovost, riziko, automobil osobní
Popis: Mezinárodní srovnání míry rizika pro osobní automobily.